maandag 31 december 2007

Dit zal het laatste berichtje van dit jaar worden. We hebben hele rustige kerstdagen gehad, zonder bijzonderheden. De ene bijwerking heeft plaats gemaakt voor weer andere bijwerkingen
en je vraagt je nu toch wel af wanneer dat een keer afgelopen is. Peter heeft nu gelukkig geen last meer van zijn mond, hij kan zelfs weer gewoon tandenpoetsen. Hij probeert zelfs af en toe een broodje te eten. Helaas heeft Peter nu last van symptomen van neuropathie in zijn linker been en voet (aantasting van de zenuwen buiten de hersenen en het ruggemerg). Hij heeft nu ontzettend veel pijn aan zijn linker been en voet, waardoor het lopen een stuk moeilijker wordt.
We waren net begonnen om elke dag een blokje om te lopen zodat Peter weer wat meer beweging krijgt. We proberen hier wel mee door te gaan, als Peter eenmaal op gang is gaat het lopen een stukje makkelijker. Maar voor Peter is het natuurlijk heel vervelend dat hij telkens nieuwe klachten ontwikkelt. Hij baalt er ontzettend van dat hij last krijgt van elke mogelijke bijwerking. Ik heb net de opname bevestigd, dus zullen wij ons 2 januari melden in het umcg.
Helaas heeft Peter nog steeds af en toe verhoging of koorts, maar dit is bij de oncoloog bekend.
Volgens hem hoort verhoging/koorts op het moment bij het ziektebeeld, dus daar wil ik me niet te druk om maken. Waar ik me wel zorgen om maak is of de operatie vanwege de verhoging/koorts wel door kan gaan. Maar dit zullen we 2 januari wel horen. Verder weten we over de operatie nog helemaal niks, geen tijstip, geen tijdsduur. Na de operatie zijn we nog niet klaar. Afhankelijk van de uitslag van de patholoog anatoom volgt er nog een nabehandeling.
De nabehandeling kan variëren van 4 weken tot een half jaar. De nabehandeling zal ook weer bestaan uit chemokuren, maar we weten verder nog niet of dit wekelijks of vaker zal zijn, of het dezelfde kuren zijn als de afgelopen weken. Het heeft Peter tot nu toe allemaal tegen gezeten, dus hopen we dat de nabehandeling een beetje mee zal vallen en dat het geen half jaar zal duren. We vinden 4 weken eigenlijk wel lang genoeg duren. Nou we hopen toch op een rustige jaarwisseling.
Willen jullie voor Peter blijven bidden??

groeten Martin/Alide

4 opmerkingen:

Ineke zei

Lieve allemaal,

Opnieuw bedankt voor je "mooie" verhaal. Het nieuwe jaar begint heel spannend he> We wensen jullie voor vanavond een gezellige avond en alle goeds voor het nieuwe jaar. Hopen dat de koorts weg is 2 jan. en dat de operatie door kan gaan. Hoe eerder hoe beter toch?! Op weg naar herstel.........

Liefde en geluk voor jullie alle vier
Liefs
Ineke

Heleen zei

Beste Martin, Alide, Peter en Nicky,
Ik wens jullie een goede jaarwisseling en, met name Peter, veel sterkte straks weer in het ziekenhuis.
Groet,
Heleen

Willie zei

Lieve mensen

Wat vervelend voor Peter steeds deze bijwerkingen, kan me voor stellen dat hij daar ontzettend van baalt.
We hopen dat de nabehandelingen inderdaad mee gaan vallen.

We wensen jullie toch een fijne jaarwisseling toe en hopen dat 2008 voor jullie veel goeds gaat brengen.
We denken aan jullie

Sterkte de komende dagen in het ziekenhuis

Groetjes
Bé en Willie Westerdijk

Anja zei

Lieve Aikemaatjes,

Zo aan het eind van het jaar overdenk je wat er allemaal wel niet is gebeurd en ik moet zeggen, er is geen dag voorbij gegaan sinds mij bekend is dat Peter door deze vreselijke ziekte is getroffen dat ik niet aan jullie heb gedacht. Ik hoop en bid dat er in het nieuwe jaar zicht komt op genezing. Ik hoop dat als ik 7 januari weer op school kom, Alide en Nikky mij weer met een brede glimlach tegemoet komen en me kunnen melden dat het er allemaal goed uitziet. Tot die tijd zal ik aan jullie denken en voor jullie bidden. Wil je dit ook aan Peter zeggen?

Liefs Anja Diever