maandag 24 december 2007


Allereerst wil ik beginnen met iedereen hele gezellige kerstdagen te wensen en een prettige jaarwisseling.

Peter heeft vandaag zijn laatste chemokuur gehad en dat is eigenlijk vlekkeloos verlopen. We waren om half 12 al weer thuis, heerlijk. Ook hebben we de uitslag van de ct scan gekregen.
De tumor is niet kleiner geworden, maar hij is wel van structuur veranderd. Uit de scan is eveneens gebleken dat er weer geen uitzaaïngen of andere ongeregeldheden zijn gevonden.
Daardoor durven ze de operatie wel aan. Peter wordt nu 2 januari opgenomen en 3 januari geopereerd. Hier zien we allemaal als een berg tegenop, maar voor Peter is het het moeilijkst. HIJ moet het tenslotte ondergaan, wij kunnen hem alleen maar steunen en er voor hem zijn. Dat zullen we ook zeker doen. Peter heeft momenteel nog veel last van de bijwerkingen van de 3e kuur, hij heeft veel last van pijnlijk en bloedend tandvlees, ook heeft hij een erg pijnlijke tong.
Daardoor durft hij ook haast niet te praten, hij zegt alleen het hoognodige. Voor de pijn mag hij 1 tbl tramadol, maar die geven we hem het liefst alleen voor de nacht, hij wordt er namelijk erg suf van en valt dan vervolgens in slaap, zo slaapt hij dan de hele nacht door. Dat is voor Peter wel lekker en voor ons natuurlijk ook. Ook heeft Peter nog steeds koorts, al is het niet meer zo hoog als het is geweest. Hiervoor mag hij paracetamol hebben.
Hij is af en toe erg verdrietig, maar hij toont zijn emoties nu tenminste. Ik ben vanavond met Christine (mijn zus) naar de kerstnachtdienst geweest. Daar was de mogelijkheid om een kaarsje voor iemand aan te steken. Ik heb met trillende handen en tranen in mijn ogen samen met Christine een kaarsje voor Peter aangestoken. Hij verdient dat er nu, in de donkere kerstnacht een kaarsje voor hem brand. Hij is en blijft onze kanjer en onze topper.



















Willen jullie voor Peter blijven bidden??

Groeten
Martin en Alide

12 opmerkingen:

Karin zei

Lieve Martin en Alide,

Ook voor jullie fijne kerstdagen en alle goeds voor 2008.
Wat fijn dat de laatste chemokuur goed is verlopen. En dan volgende week de operatie. Spannend.
Jammer van die bijwerkingen nog van de 3e kuur. Pijn in je mond, vreselijk. We hebben echt met Peter te doen.
Gelukkig heeft hij lieve ouders en een lief zusje om hem heen staan die hem ontzettend goed steunen.
Sterkte.

Groetjes, Cornelis en Karin

Johan zei

Ik wens jullie een fijne Kerst en een Vredig 2008!

Vredes Licht
Geschreven door Aikema, Johan

Wit licht,
helder als kristal.
Met warmte omgeven,
in vrede leven.

Stilte zo stil,
rustgevend voor eeuwig.
Vredig, vredelievend, vreedzaam,
en altijd zonder tijd.

Flonkerend,
als diamant geslepen,
Ragfijn en scherp,
omvat in zilv'ren lijnen.

Vrede... een schreeuw,
een wens,een verlangen.
Slechts in eigen hart,
is het te vangen.


Johan Aikema

Jan zei

Hallo fam. Aikema.

Ik hoop dat jullie rustige Kerstdagen hebben gehad. Ik heb de afgelopen week veel aan jullie gedacht.
Heb zelf wel last gehad van de verkoudheid die maar niet over wil gaan. Ik heb jullie mail ontvangen en heb
geen problemen ondervonden bij het inloggen op mijn schoolmailadres. Ik wilde jullie een heel goede jaarwisseling toewensen en jullie laten weten dat ik Peter in mijn gebeden zal opdragen voor de komende operatie. IK hoop dat de operatie succesvol zal worden uitgevoerd en dat de weg naar volledig herstel kan beginnen, en dan denk ik toch weer aan die bekende regels van dat gedicht "Een droom die geen bedrog is".
Dat spoor van stappen, twee aan twee, dat overgaat in een spoor van twee stappen. Daar waar het moeilijk werd, werd je gedragen door Hem. En zo wil ik Peter toewensen dat Hij Peter door deze operatie heen zal dragen.
Veel sterkte toegewenst !!!!!!!!!

Jan.

Fineke zei

Hoi luitjes,

Fijn dat jullie ons allen weer op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen. De "zwelling" is dus niet kleiner geworden en toch durven de artsen het aan om hem te opereren. Ze hebben vaker met dit bijltje gehakt, dus ga er maar van uit dat zij de beslissing om Peter toch te opereren weloverwogen hebben genomen.
Ik blijf aan jullie denken.
Heel veel sterkte en probeer ondanks alle sores toch maar te genieten van de kerst.

Liefs Fineke

AnneBart zei

Beste mensen,

Ik heb de behoefte om jullie een email te sturen, dus bij deze.

Ik heb van Freek en Mathijs vernomen dat jullie Peter ernstig ziek is. Jullie zitten dus in een grote onzekere tijd met veel zorgen. We zitten in het laatst van 2007, feestdagen alom, maar dagen die voor jullie een heel andere dimensie hebben. Ik realiseer me het terdege...

Ik wil jullie graag langs deze weg heel veel sterkte en kracht toewensen en hoop dat jullie de steun aanelkaar hebben en van de mensen, familie en vrienden om jullie heen.

Ik wens jullie in het bijzonder alle goeds voor 2008, sterkte!

Groeten, AnneBart Bolt

Karin zei

Lieve Martin en Alide,

Wat fijn dat de pijn in Peter zijn mond beter is, maar wat nou weer vervelend dat hij last heeft van een andere bijwerking. Dit is weer een spannende week voor jullie. Hopelijk kan de operatie doorgaan. We denken aan jullie. Nogmaal goede jaarwisseling en alle goeds voor 2008.

Groetjes, Cornelis en Karin

Margriet zei

Lieve allevier

Jullie gaan dit jaar wel hele moeilijke kerstdagen in.
We hopen dat jullie ondanks alle zorgen, toch met elkaar genieten van het kerstfeest en het bij elkaar zijn.
We denken aan jullie.
Heel veel sterkte, een goede kerst,
Liefs van Kees en Margriet.

John zei

Hoi Martin, Alide, Peter en Nicky,

Wij hopen dat jullie toch nog een fijne jaarwisseling zullen hebben en hopen dat alles in het ziekenhuis goed zal gaan met Peter. We denken aan jullie.

Liefs van Lidy en John.

Gea zei

Hoi Peter en familie,

Ik hoop voor jullie dat alles gewoon door kan gaan zoals gepland. Het is allemaal al vervelend genoeg en als je nu ook nog moet wachten zal dit een hele teleurstelling zijn.
Wij wensen jullie heel veel sterkte toe de komende tijd en natuurlijk heel veel geluk in het nieuwe jaar. Dit zal toch moeten lukken na zoveel tegenslagen in het vorig jaar.

Bert en Gea

Ankie zei

Lieve Alide, Martin, Peter en Nicky,

Bedankt dat we vanavond even bij jullie binnen konden komen vallen. Het was een onverwachtte opwelling en ik voelde me een beetje bezwaard dat ik met 3 kids kwam binnenvallen.
Ik ben nu weer bij van het laatste nieuws en wens jullie erg veel sterkte de komende week. We komen binnenkort nog een keer aan. Dan wel aangekondigd, oke?
Bjorn en Jorik waren toch wel onder de indruk. Bjorn zei vanavond: Mama, ik voel me zo verdrietig om Peter. En Jorik heb ik geprobeert uit te leggen wat Peter heeft, waarop hij vroeg; Heb ik dat dan ook al eens gehad? Dan kun je zien dat hij toch twee jaar jonger is en het nog niet helemaal snapt.

Tot gauw!

Groeten Ankie

Linda zei

Hallo Mike,
Hierbij wilde ik jou en je gezin veel sterkte voor morgen toewensen. Ik heb heel vaak gedacht om je te mailen maar het kwam er maar niet van. Dat komt ook doordat ik niet echt weet wat ik zou moeten mailen. Het is triest dat Peter zo ziek is geworden. Dat gun je niemand. Het moet ontzettend moeilijk zijn voor jou en je vrouw. Je staat er een beetje hulpeloos bij en moet maar op de doctoren vertrouwen.
Nou vraag ik wel 4 keer in de week of er nieuws is, dus ik ben wel op de hoogte van wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd. Ik vertel dat dan ook direct aan mijn directe collega’s. Ook van hun veel sterkte toegewenst.
Dus hierbij een mail om een hart onder de riem te steken, hopelijk heb ik de juiste uitdrukking te pakken.
Sterkte en succes toegewenst. En hopelijk brengt het nieuwe jaar wat geluk.
Groet Linda Haak

Dineke zei

hallo luitjes,

hebben jullie nog wat kunnen genieten van de kerst?ik hoop van wel en dat jullie ook de Boodschap die de kerst meebrengt hebben mogen voelen.
gaat het met peter iets beter wat betreft de pijn in zijn mond?en nicky kan die het allemaal wat verwerken en snappen?
sterkte met alles en ik bid voor jullie
lieve groetjes dineke