vrijdag 30 november 2007

Nou even een kort berichtje.
Peter is gistermorgen weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het gaat wel wat beter dan voor de opname, maar er zit nog niet veel fut in het manneke. Hij is erg gespannen en bang om misselijk te worden, met als gevolg dat hij het ook wordt. Hij heeft nog wel een paar x overgegeven, maar niet zo dramatisch als voor de opname Hij erg gesloten, wat ook niet erg bevorderlijk is voor zijn herstel van de chemo. We vragen ons regelmatig af wat er in zijn koppie omgaat, dit vragen we ook aan Peter, maar hij kan ons niet vertellen waar hij aan denkt. Dit maakt voor ons de situatie wel moeilijk, voor Peter waarschijnlijk ook. We proberen wel voor zoveel mogelijk afleiding te zorgen, vanmiddag kwamen er onverwacht twee klasgenootjes op bezoek. Dit vond Peter erg leuk en hij begon te stralen toen hij ze zag. Ook willen we hem stimuleren om af en toe een spelletje op de pc te doen, is goed voor zijn houding, je gaat je tenslotte alleen maar zieker voelen als je de hele dag op bed ligt.
Nou hier laat ik het eerst maar bij.

Willen jullie voor ons blijven bidden??

Groeten
Martin en Alide

13 opmerkingen:

johan zei

Hey Superman,
Ik heb je lang niet gezien ,maar je bent sowieso gegroeid .Man wat een lange slungel. Hoe het nu gaat kunnen we allemaal lezen .Echt fijn .En ik hoop dat het echt beter gaat nu . En dat je school ook weer een beetje aan kunt .Ik wacht met spanning af kerel .Allemaal veel sterkte en geniet van elk goed moment die je hebt en krijgt .
Jo

Karin zei

Hoi Martin en Alide,

Fijn dat Peter weer thuis is. Het is voor jullie allemaal wel zwaar als we het zo lezen. En inderdaad wat gaat er allemaal in zijn koppie om. Hopelijk gaat hij zich op den duur beter uiten, maar misschien gaan er zoveel verwarrende gevoelens door hem heen dat hij er momenteel geen woorden voor kan vinden. Het is ook nog maar een ventje van 10.
Heel veel sterkte en we denken aan jullie.

Groeten, Cornelis en Karin

Ans zei

Beste Alide en familie,
Bedankt voor het op de hoogte houden van de situatie van Peter.
We leven met jullie mee, hebben dit jaar ook weer te maken gehad met ziekte, mijn zus heeft voor de 3e keer borstkanker gekregen, ze heeft vorige week net de laatste chemo gehad, ze is nu inmiddels beide borsten en haar lymfeklieren onder beide armen kwijt en nu momenteel ook haar haar, ze heeft een pruik, volgende week gaan wij weer met mijn moeder naar haar toe, ze woont in Apeldoorn, voor mijn moeder is dit ook erg zwaar.
We wensen jullie weer heel veel sterkte en kracht toe in deze zware tijd en hopen dat het allemaal goed mag komen met Peter.
Liefs,
Ans en familie

Jan zei

Dat doen we zeer zeker Lieve familie...........

Groet Jan.

Alinde zei

beste alide en martin,

via de familielijn blijven wij natuurlijk redelijk op de hoogte.
wat op jullie pad komt is nauwelijks in woorden te vervatten.

daarom af en toe maar een kaartje of mailtje uit apeldoorn om te laten weten dat we aan jullie denken.

heel veel liefs en sterkte toegewenst.
we hopen dat peter zich deze week minder ziek voelt dan de week daarvoor.

wens hem sterkte.

alinde, martien, bart, joost en stijn.

Gerrit zei

Dag Martin en Alide,

Ik heb de mails gelezen die jullie hebben rondgestuurd.
Tussen het eerste bericht van Peters ziekte en de laatste berichten is er veel gebeurd.

Je wereld lijkt stil te staan, je bange vermoedens worden bevestigd en nu de strijd aangaan.

Voor jullie lijkt het wellicht dat ik mij wat afzijdig heb gehouden, dat kan ik begrijpen.
Jan houdt mij goed op de hoogte en ik wil niet steeds dezelfde vragen stellen.

Ik vind het knap en fijn dat jullie via de mail laten weten hoe het met Peter gaat.

Jan is woensdag naar de voorlichting geweest, dat is goed. Helaas had ik andere verplichtingen en kon ik
niet aanwezig zijn. De inhoud van de bijeenkomst is bij mij bekend.

Het is goed om met elkaar van gedachten te wisselen hoe wij Peter straks op school weer zullen opvangen.
Jan zal hierin een leidende rol spelen.

Martin en Alide, ik wens jullie heel veel sterkte in deze (in)spannende periode.
Van de een op andere dag ziet je wereld er heel anders uit.

Ik denk vaak aan jullie en wat jullie en vooral Peter is overkomen.


Met vr.gr.

Gerrit Alssema

Gerda zei

Hoi Martin en Alide,

Fijn om de berichten te lezen en te ontvangen over jullie Peter!
Hopelijk blijft hij wat afleiding vinden waardoor hij minder met “misselijk worden en ziek zijn”bezig is.
Ik wens jullie een goede nacht toe zonder sondealarm en spuugbakjes!
We leven op afstand met jullie mee en bidden voor een niet te moeilijke weg naar volledig herstel!
Groet Gerda.

Marga zei

Hoi hoi,

Wat fijn dat Peter weer thuis is, een stuk rustiger voor jullie
allemaal denk ik.
En natuurlijk ook voor Nicky.
Wel jammer en zielig voor hem dat hij nog steeds zo miselijk is,
hopelijk wordt dat binnenkort ook beter.
Ik hoop dat hij bij de volgende kuur niet zo misselijk meer is.

Wat leuk trouwens dat er klasgenootjes bij hem langs zijn gekomen, dat
doet erg goed voor Peter denk ik, maar ook voor zijn vriendjes (groep).
Misschien dat hij zijn vriendjes verteld wat er in hem omgaat?
En krijgt hij ook nog gesprekken zoals hij had in het UMCG? want dat
hielp toch ook een beetje??

Heel veel succes maandag (?) met de 2e kuur en zoals ik al schreef,
hopen wij dat deze kuur iets minder erg wordt.
Maar wij vinden hem nog steeds een topper hoor!!

Groetjes
Henk, Marga, Yeraldin, Natalia en Juan

Wilma zei

Hoi ,

Als het jullie uitkomt kom ik komende week ff langs, ik heb momenteel de griep en jeanine is snotverkouden.
Als we weer beter zijn komen we ff langs, ik ben nu bang dat we peter aansteken en dat lijkt me niet goed.
Voor peter heel veel beterschap en we blijven voor je bidden.
Heel veel sterkte van ons allemaal!!!
xxxwilma wilbert en kids

Jeannette zei

Hallo familie,

Even een reactie op jullie berichtje.
Jullie hebben het met z'n allen wel verschrikkelijk voor de kiezen gekregen zeg! Wat zal het voor jullie een moeilijke en hectische tijd zijn.
We waarderen het enorm dat we op deze manier op de hoogte gehouden worden! We leven erg met jullie mee.
Hoe reageert Nicky op de situatie?
Doe Peter de hartelijke groeten (we zullen snel weer een kaartje sturen) en we wensen jullie heel veel kracht en sterkte toe de komende tijd.

groeten AJ en Jeannette

Vivianne zei

Hoi Peter,
Hoe is het gisteren gegaan? Weer zo misselijk? Ik kon zondag helaas niet meekomen omdat ik snip verkouden ben. En als jij dan ook nog verkouden er bij zou worden….. Nee, dat moet maar niet. Maar ik heb wel iets leuks voor je. Tenminste, ik hoop dat je dit leuk vindt: ik heb business class kaartjes voor jouw en voor je pappa of mamma voor de Hanzevast Capitals. Dat is de beroemde Groningse Basketbal club. Als jij nu zorgt dat je die chemo kuur goed afmaakt, elke dag steeds iets meer drinkt en straks ook weer gaat eten, neem ik jullie mee. Dat is hartstikke luxe joh, geen enkele jongen van jouw leeftijd maakt zoiets mee! Ik hoor het wel of je dit leuk vindt. In ieder geval heel veel sterkte en tot gauw!

Met vriendelijke groet,

Vivianne Rousseau
(moeder van Max)

Annet zei

Hoi
Das knap moeilijk als je kind zich moeilijk kan uitten over zoiets belangrijks. Iks hij van zichzelf een binnenvetter of alleen nu?
Ik wil geen honderd en een adviezen geven hoor want jullie kennen je kind het beste maar ikzelf heb ook zo’n binnenvetter met lichte gedragsstoornis daarbij en zij reageert heel goed op onze homeopaat. En mijn moeder kent een jongetje die acute leukemie had en die naast de reguliere medicatie ook homeopathisch ondersteund werd om het bv allemaal beter aa nte kunnen en er beter mee om te gaan. Misschien zijn jullie helemaal niet van de alternatieve maae ernaast gebruiken kan geen kwaad mits je naar een erkende homeopaat gaat die daarnaast ook arts is.
Doe ermee wat je wilt hoor, er komt zo maar wat in me op en wil graag helpen, als mijn kinderen wat mankeren kan ik me altijd maar moeilijk bij neerleggen dat ze iets hebben waar ik niks mee kan en google ik me altijd een ongeluk, totdat ze vanzelf weer beter worden en hebben ze aan mijn gegoogle nog niets gehad. Maar goed, mijn dochter reageert er altijd goed op en ik zelf ook maar er zullen massa mensen zijn die goedbedoelde adviezen hebben dus is het niet van toepassing dan leg je het naast je neer.
Ik wens jullie het allerbeste en zal heel hard bidden.
Annet Meerman-Bos

Ellen zei

Hallo allemaal, met jullie brieven ben ik erg blij. Zo ben ik op de hoogte, zonder dat ik jullie steeds hoef te vragen. ik heb de brieven ook doorgestuurd naar Alide van de andere locatie. Peter heeft bij haar in de groep gezeten.
Ik hoop dat jullie ondanks alle zorgen goede Sinterklaasdagen hebben gehad met elkaar en in deze verwachtingsvolle adventstijd wens ik jullie kracht en zegen toe.

Ellen Meijer